Inlogformulier

       
  • Clubs
  • Fietsclub
  • Feesten
  • Sportief
  • Kids
  • Stedentrip
  • Workshops
  • Evenementen
  • Bands

Veelgestelde vragen (FAQ)

faq 
Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen met de daarbij behorende antwoorden.
Klik op een vraag om het antwoord te bekijken.

Als jouw vraag hier niet wordt beantwoord, probeer dan eerst de zoekfunctie van deze site.
Vind je het antwoord daarmee niet? Neem dan contact op met de webmaster.

Hoe word ik lid van de VPCB?

Lid worden kan alleen als je in vaste dienst bent van Achmea. Klik hier voor meer uitleg over het lidmaatschap.
Je geeft je lidmaatschap aan Achmea P&O door via Achmea Net. Dit kan alleen vanaf een Achmea werkplek of thuiswerkplek.

Om gebruik te kunnen maken van alle voordelen van de VPCB moet je een account op deze site hebben. Nadat je op Achmea Net lid bent geworden maakt de webmaster zo snel mogelijk een account voor je aan. Je ontvangt via mail de inloggegevens zodra jouw account actief is. 

Kan ik mijn privé gegevens veilig op deze site zetten? En wat wordt met mijn gegevens gedaan?

Deze site is volledig beveiligd. De inhoud wordt versleuteld verstuurd over het internet en is niet te onderscheppen.
De VPCB zal jouw privégegevens alleen gebruiken voor de eigen administratie. Jouw gegevens worden nooit aan anderen beschikbaar gesteld.

Verder is het zo geregeld dat alleen jij bij de gegevens van jouw profiel kunt. Je kunt de gegevens van andere leden niet bekijken. Alleen de ledenadministrateur van de VPCB en de webmaster van de site hebben toegang tot alle gegevens.

We gebruiken jouw e-mail adres ook niet voor het versturen van ongewenste mailings. Je krijgt ongeveer één keer in de maand een nieuwsbrief toegestuurd. Als je dat niet wilt, dan staat in elke nieuwsbrief een link om je af te melden.

Hoe kan ik mijn wachtwoord op deze site wijzigen?

Je kunt je wachtwoord op de site als volgt wijzigen:

  1. Ga via het menu naar Mijn VPCB -> Mijn gegevens wijzigen
  2. Klik op het tabblad 'Persoonlijke gegevens'.
  3. Tik op dat tabblad je nieuwe wachtwoord in en bevestig het (je moet het dus twee keer opgeven).
  4. Klik dan op de knop 'Wijzigen' onderaan en je wachtwoord is gewijzigd.

Kan ik mij thuis opgeven voor evenementen of een club?

Ja, als je eenmaal lid bent van de VPCB en een account op deze site hebt, kan je alle functies van deze site thuis ook gebruiken. Eigenlijk overal ter wereld.
Je kunt je dan thuis vanuit je luie stoel, of bij het zwembad van je hotel, opgeven voor VPCB-evenementen of voor de VPCB-clubs.

Denk er wel aan je gebruikersnaam en wachtwoord mee te nemen, want voor veel functies van deze site moet je wel inloggen.

Waarom zie ik de filmpjes niet die op de pagina horen te staan?

Op een aantal pagina's staan filmpjes. Bijvoorbeeld op de pagina van de Sequoia Lodge.
Als je deze pagina's vanaf een Achmea werkplek bekijkt, kan het zijn dat je in plaats van deze filmpjes een melding ziet over een pagina die niet gevonden kan worden. Dit gebeurd ook als je via een telewerk plek bij Achmea bent ingelogd.
Dit komt omdat voor het bekijken van filmpjes een aparte autorisatie op je werkplek nodig is. Standaard staat het kunnen bekijken van filmpjes uitgeschakeld op een Achmea werkplek. Daarom worden ze niet getoond. Er zullen collega's zijn die de filmpjes wel kunnen bekijken. Die hebben de extra autorisatie dan wel.

Als je de site thuis bekijkt, vanaf je eigen PC en met je eigen Internetverbinding, dan kan je de filmpjes wel bekijken.

Waarom zie ik sommige inhoud niet op deze site (Adblock Plus en Avast browser extensies)?

Deze site is ontworpen om te werken met alle grote Internetbrowsers. Hij is getest met Internet Explorer 8 en 11, Google Chrome, Firefox, Opera en Safari. Toch kan het zijn dat je sommige inhoud niet kunt zien. Dit komt vooral voor op de pagina van de Biljartclub en de media pagina van de Sequoia Lodge. Maar ook worden soms de knoppen om artikelen op Social Media (Facebook, Twitter LinkedIn en Googe+) niet bij iedereen getoond.

Dit is als volgt op te lossen.

Het probleem zit meestal niet in de site of de browser zelf, maar wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door browser extensies die bepaalde inhoud tegenhouden. Bekende extensies die dit veroorzaken zijn Adblock Plus voor Firefox en Chrome en de Avast plugin van het Avast Antivirus programma. Hoewel deze programma's perfect werken tegen vervelende advertenties en schadelijke malware, blokkeren ze soms ook zaken die je wel graag wilt zien.

De oplossing verschilt per extensie.

In Adblock Plus kan je aangeven dat vpcb.nl een veilig domein is. Het wordt dan uitgeschakeld op onze site en zou niets meer mogen blokkeren.

Avast geeft rechtsboven in de navigatie werkbalk een groen cirkeltje met daarin een cijfer. Als je daarop klikt kan je aangeven dat de controles die zijn gedaan en de blokkades die zijn opgeworpen voor deze pagina's moeten worden toegestaan. Let op, je staat het toe door het rood te maken. Groen wil zeggen dat het is geblokkeerd, rood dat het wordt toegestaan.

Wij raden niet aan om de extensies helemaal te verwijderen uit de browser. Want ze zijn normaal gesproken zeer nuttig om veilig over het Internet te surfen. Maar als je op sites dingen lijkt te missen, denk er dan aan dat deze extensies dat zouden kunnen veroorzaken.

Waarom zijn sommige woorden op deze site groen?

Als een woord of een teken (zoals het printicon bovenaan deze pagina) op deze site groen is, dan betekent dit dat dit een link is naar meer informatie.
Als je hier op klikt, wordt een pagina geopend waarop de informatie staat waar de woorden naar verwijzen.

Links die binnen de site een andere pagina openen worden in het zelfde venster geopend. Als je dan terug wilt naar de vorige pagina, kan je linksboven op de 'Terug' knop van je browser klikken. In de meeste browsers werkt drukken op de backspace toets ook. Links die naar informatie verwijzen op een andere site, worden in een nieuw venster geopend.

Hoe kan ik mij opgeven voor een evenement?

Allereerst moet je op de site zijn ingelogd, voordat je jezelf voor een evenement kunt opgeven.
Inloggen doe je door op de voorpagina van de site je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven en op de knop "Inloggen" te klikken of op Enter te drukken.
Inloggen kan ook op elke pagina bovenaan. Het kan ook op het evenementen overzicht in het menu dat je daar links ziet.

Als je niet bent ingelogd is opgeven voor een evenement niet mogelijk!

Na het inloggen klik je in het menu op "Evenementen". Klik vervolgens op het evenement waaraan je mee wilt doen. Je kunt nu het aantal deelnemers opgeven en op de knop "Schrijf in!" klikken. Je komt nu in een scherm met velden die al zijn ingevuld met jouw naam, adres etc. Bij sommige evenementen wordt gevraagd om wat extra informatie. Vul dit dan in. Klik dan op de knop "Schrijf in!" onderaan het formulier. De inschrijving is nu gedaan.

Een tweede optie is om direct in het evenementen overzicht op de knop "Schrijf in!" te klikken, zonder het evenement te openen. Je komt dan in het zelfde inschrijfformulier terecht. Denk er wel aan dat je ook dan toestemming geeft om de kosten automatisch te incasseren.

Ik heb me opgegeven voor een evenement. Wanneer hoor ik of ik mee kan doen?

Als de aanmeldtermijn voor een evenement is verstreken inventariseert de coördinator van dat evenement de aanmeldingen.
Daarna wordt er eventueel geloot en krijg je bericht of je wel of niet mee kunt doen aan een evenement. Dit gebeurt over het algemeen in de week na de sluitingsdatum.
De sluitingsdatum van de inschrijving staat altijd bij het evenement vermeld.
Het heeft geen zin voor de sluitingsdatum contact op te nemen met de coördinator. Iedereen krijgt tot de sluitingsdatum de kans om zich op te geven voor een evenement. Pas daarna doet de coördinator de verdere afhandeling en verstuurt hij de berichten.

Waarom krijg ik bij het opgeven voor een evenement een foutmelding op mijn banknummer?

Bij het opgeven voor een evenement zijn het IBAN bankrekeningnummer en je adresgegevens velden die altijd verplicht gevuld moeten zijn.
Dit wordt gebruikt voor het incasseren van het voor het evenement verschuldigde bedrag. Zonder deze gegevens kan je je niet opgeven voor een evenement. Deze gegevens worden uit je profiel op de site opgehaald.


Om het daar in te vullen, ga je in het menu naar 'Mijn VPCB' en dan naar "Mijn gegevens wijzigen". In je profiel kan je vervolgens op het tabblad "Persoonlijke informatie" je IBAN bankrekeningnummer en adresgegevens invullen. Sla daarna de wijzigingen op.
Je kunt je nu aanmelden voor evenementen.

Ik zie bij een evenement een veld 'Uitlootindicatie' staan. Wat betekent dat?

De uitlootindicatie geeft aan of je voor dit evenement uitgeloot kunt worden of niet. Dit werkt als volgt.
Als je voor een evenement wordt uitgeloot omdat er meer mensen willen meedoen dan er plaatsen zijn, dan krijg je daar bericht van. Bij het uitloten wordt bij jouw naam een indicatie geplaatst dat je uitgeloot bent geweest. Door deze indicatie krijg je bij het volgende evenement waarvoor je je opgeeft automatisch voorrang.
De uitlootindicatie wordt weer verwijderd zodra je weer aan een evenement hebt deelgenomen. Zo voorkomen we dat mensen een aantal keren na elkaar uitgeloot worden.

Als in het veld uitlootindicatie 'Uitlootbaar' staat, dan loot je, als dat nodig is, normaal mee met de overige gegadigden. Als er 'Niet uitlootbaar' in dat veld staat, dan heb je een voorrangspositie en kan je in principe niet worden uitgeloot.

In principe. Want in theorie kan het voorkomen dat het evenement waar je voorrang voor krijgt zo is overboekt dat er geloot moet worden onder de mensen die voorrang krijgen. In de praktijk is dit echter nog niet voor gekomen.

Ik zie op het 'Mijn inschrijvingen' overzicht niet alle oude evenementen waar ik in het verleden aan heb meegedaan?

Bij het maken van deze site zijn niet alle evenementaanmeldingen uit het verleden overgenomen. Helaas bleek dit niet goed over te zetten. Het eerste evenement waar alle deelnemers aan zijn toegevoegd is de Wintersport van januari 2011. Van evenementen van voor die tijd zijn op deze website geen gegevens opgenomen.

Mocht je voor die tijd voor een evenement zijn uitgeloot, dan is die informatie wel overgezet.

 

Heeft de VPCB ook te maken met SEPA?

Ja, ook de VPCB moet zich houden aan de nieuwe regels die zijn ingesteld met SEPA (Single Euro Payments Area). Zo hebben wij alle bankrekeningnummers in de ledenadministratie omgezet naar een nieuw IBAN bankrekeningnummer.

Ook bij het opgeven van een evenement is wat veranderd. Hierbij moet je een mandaat afgeven voor automatische incasso van de kosten voor het evenement. Meer over SEPA en het SEPA mandaat kan je hier lezen.

Hoe kan ik lid worden van een VPCB-club?

Als VPCB lid kan je ook lid worden van één van de VPCB-clubs.
Er zijn drie clubs waar je lid van kunt worden:
  • de biljartclub
  • de toerfietsclub
  • de muziekclub
Voor het lidmaatschap van een club betaal je een geringe extra contributie.
Meer informatie over de clubs vind je hier.

Ik wil de Sequoia Lodge reserveren. Hoe doe ik dat?

Je kunt de personeelsbar, de Sequoia Lodge, reserveren voor bijvoorbeeld jubileums, projectborrels of afdelingsborrels.
Klik hier voor de reserveringsprocedure en om de agenda van de Sequoia Lodge te bekijken.

Er zijn ook allerlei vormen van catering mogelijk. Alle opties staan hier vermeld.

Hoe kan ik afrekenen in de Sequoia Lodge?

Je kunt in de Sequoia Lodge op drie manieren betalen:

  • Contant
  • Via PIN betaling (ook kleine bedragen)
  • Op rekening via kostenplaats (alleen voor zakelijke borrels)

Ik heb via het contactformulier een vraag gesteld, maar ik heb nog geen antwoord.

De hele VPCB wordt gerund door collega's die dit als vrijwilliger in hun vrije tijd doen. Dat geldt ook voor deze site.
Wij proberen de via het contactformulier gestelde vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Het streven is om dit binnen een week te doen.
In veel gevallen lukt dat binnen een dag. Dit is afhankelijk van de tijd die de vrijwilligers hebben om voor de VPCB bezig te zijn.

Heb a.u.b. een beetje geduld met ons. Wij doen ons uiterste best je zo snel mogelijk te helpen.

Hoe kan ik mijn VPCB lidmaatschap opzeggen?

Opzeggen van je lidmaatschap gaat via Achmea Net. Lees hier hoe het werk.

Kan ik mijn vragen ook ergens anders kwijt?

Ook kan je de vraag rechtstreeks stellen bij de vrijwilligers van de VPCB. Wie dat zijn lees je in de VPCB informatie.
Of kijk in het organogram van de VPCB.

Als je specifiek een vraag over een evenement hebt, dan kan je deze vraag het beste rechtstreeks aan de coördinator van dit evenement stellen. Dit kan je doen door op de "Contact" knop te klikken die onderaan elk evenement staat. Je krijgt dan een schermpje waarin je de vraag kunt stellen. Na het klikken op "Verzend", gaat de vraag rechtstreeks naar de coördinator. 

 

Hoe regel ik dat ik de VPCB nieuwsbrief niet langer ontvang?

Maandelijks stellen we via onze email nieuwsbrief onze leden op de hoogte van het nieuws binnen de VPCB. Iedereen krijgt deze nieuwsbrief vanzelf toegestuurd. Hij wordt verzonden naar het email adres dat in je account staat vermeld.

 
Als je de nieuwsbrief niet langer wilt ontvangen, dan kan je dat op twee manieren regelen:
  1. Onderaan elke nieuwsbrief staat een link waarmee je kunt aangeven de nieuwsbrief niet meer te willen krijgen. Klik op die link, vul het formulier in en bevestig dit.
  2. Je kunt dit ook op deze site regelen. Ga naar het scherm om je profiel te wijzigen. Dit vindt je onder de menukeuze "Mijn VPCB" -> "Mijn gegevens wijzigen". Of klik hier. Op het tabblad "Nieuwsbrief" kan je vervolgens het vinkje voor de nieuwsbrief uitschakelen.

end faq

We gebruiken cookies op onze website om de site en het gebruik daarvan te verbeteren. Cookies die nodig zijn voor het openen van deze site zijn al geplaatst. Voor meer informatie over het gebruik van cookies op onze website, zie onze privacy policy.

  Ik accepteer cookies van deze site.